lunedì 28 novembre 2011

Blog nr. 1


Daar gaat ie dan! Marina Guida gaat vandaag rondleiden in haar blog.
Net met het publiceren van de eerste versie is het totaal verkeerd gegaan met als gevolgd dat de spanning er een beetje af is, de spanning om te schrijven.
Mijn idee is om nu het laagseizoen helaas echt is begonnen, mijn tijd te gaan besteden aan het maken en beschrijven van nieuwe wandelingen door en bezoeken aan Florence en die in de komende blogs te gaan beschrijven.
Voor het artikel in Grande van dit voorjaar heb ik een tour gemaakt Oltr'Arno, aan de overkant van de Arno en die zou ik graag uitwerken met eigen foto's. Het gaat hier om een wandeling langs de werkplaatsen van restaurateurs, boekenmakers, meubelmakers, decorateurs en de ateliers van kustenaars die ik in deze wijk ken.
Verder heb ik nooit een echte route beschreven van een van mijn lievelings wandelingen langs de werken van Leon Battista Alberti met als toegift twee frescocycli van Ghirlandaio.
Om ook iets hips te bieden dacht ik aan een bezoek aan het gloednieuwe Gucci museum gevolgd door het Ferragamo museum met tussendoor een Made in Italy Window Shopping Extravaganza.
Ter voorbereiding van het Iris festival in het voorjaar een geschiedenis van de Florentijnse Lelie en haar kleur.
En voorlopig als laatste een inleiding op de Vasari gang zoals ik die binnenkort samen met een collega ga doen, met extra aandacht voor de Nederlandse schilders die daar hangen en de gechiedenis van de collecties waar die uitkomen.
Dit was een tipje, een begin en dus nog maar het halve werk!

A presto,
Marina Guida
www.gande.be

Nessun commento:

Posta un commento